PixelWeb - Your Vision, Our Expertise

בניית אתרים רספונסיביים

בניית אתרים רספונסיביים
בניית אתרים רספונסיביים

בעידן הדיגיטלי של היום, חשוב מתמיד לעסקים להיות בעלי נוכחות חזקה באינטרנט. היבט מרכזי אחד של זה הוא אתר אינטרנט נגיש וקל לשימוש עבור משתמשים במגוון מכשירים, כולל סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים שולחניים. כאן נכנס לתמונה בניית אתרים רספונסיביים.

מהי בניית אתרים רספונסיביים?

בניית אתרים רספונסיביים מותאמת אוטומטית לגודל ולכיוון המכשיר המשמש לגישה אליו. המשמעות היא שבין אם משתמש צופה באתר על מסך סמארטפון קטן או על צג שולחני גדול, האתר ייראה ויתפקד כהלכה.

בניית אתרים רספונסיביים היא בניית אתר המגיב לגודל המכשיר של המבקר באתר (סמארטפון, טאבלט, מחשב נייד או שולחן עבודה). ניתן לבנות אותו עם מגוון טכנולוגיות, אך השיטה הפופולרית ביותר היא שימוש ב- HTML5 ו- CSS3.

לבניית אתר רספונסיבי יש יתרונות רבים. אחד מהם הוא שזה יספק למבקרים שלכם חווית גלישה אופטימלית לא משנה באיזה מכשיר הם משתמשים.

דבר נוסף שצריך לציין הוא שאתם יכולים למקסם את התוכן שלכם לכל גודל המסך, מה שאומר שלא תצטרכו לוותר על שימושיות בכל גודל של מסך.

מדוע יש חשיבות לחוויה טובה?

  • 57% מהמשתמשים לא ימליצו על עסק עם האתר לא מותאם לטלפונים ניידים
  • 40% יפנו לאתר של מתחרה לאחר ניסיון רע עם הניידות
  • 61% מהמשתמשים הניידים מתקשרים לעסק לאחר חיפוש ו -59% מבקרים בעסק
  • 50% מחיפושים לנייד מובילים לרכישה

אתר רספונסיבי  – חוויה טובה, מניבה המרות

חשוב על הסיבה שהקהל שלך מחפש את העסק שלך בנייד שלו. למשתמשים ניידים יש סיבה ספציפית מאוד לבקר באתר שלך אשר מותאם לנייד. הם עשויים לחפש את פרטי הקשר שלך, שעות הפתיחה, תפריט, או שהם רק רוצים לגלות מה נושא האתר שלך. הם נמצאים בדרכים ויש להם מעט מאוד תשומת לב, כלומר הם לא מוכנים לנווט בכל דף של האתר שלך כדי למצוא את המידע שהם זקוקים לו.

המפתח ליצירת חווית בניית אתר רספונסיבי טובה היא לתת למבקרים שלך את מה שהם מחפשים, מייד, בדף אחד. זאת אומרת שהם לא צריכים להתאמץ, ולגלול דרך אתר מלא על המסך הזעיר שלהם, אשר צפוי לגרום להם לוותר ולפנות לאתרי המתחרים.

כיצד לתת למבקרים באתר רספונסיבי לנייד חוויה טובה

הטריק ליצירת אתר רספונסיבי מותאם לנייד מוצלח, אשר מביא להמרות, מעניק עדיפות לתוכן ולתכונות שהמשתמשים בנייד זקוקים להן ביותר. תחשוב על למה הם מבקרים באתר שלך מלכתחילה ושים את כל התכונות שלהם הם זקוקים בדף אחד.

שמירה על הכל בדף אחד מפשטת את הניווט ומפחיתה את מספר הצעדים הדרושים להשלמת קריאה לפעולה. דף פשוט אחד פירושו לא ללכת לאיבוד ולא לוותר, וכתוצאה מכך הסבירות להמרה גבוהה יותר, בין אם מדובר בשיחה, מילוי טופס יצירת קשר או ביקור בעסק שלך.

בנית אתר רספונסיבי לעסק אחד פשוט המותאם לנייד, מעניק למבקרי האתר את מה שהם מחפשים ומספק למשתמשים ניידים חוויה טובה, וכתוצאה מכך יהיו יותר המרות ויותר עסקים.

בוא נחשוב ביחד… מהן הסיבות שיגרמו ללקוחות שלך לבקר באתר שלך עם הנייד שלהם? עכשיו, תן להם מה שהם רוצים בדף אחד!

דברים שכדאי לקחת בחשבון – בניית אתר רספונסיבי

אז כמו שאמרנו לפני, אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים באופן דינמי את הפריסה והתוכן שלו כדי לספק חווית גלישה אופטימלית במגוון מכשירים וגדלי מסך.

הדבר החשוב ביותר שעליך לעשות לפני בניית אתר רספונסיבי הוא להבין את המשתמשים שלך. מי הם? באיזה מכשירים הם ישתמשו? באיזה סוג דפדפנים הם משתמשים? שאלות אלו עשויות להיראות כנקודה מובנת מאליה, אך התשובות ישפיעו רבות על אופן בניית האתר שלך.

יש שפע של כלים למעצבים ומפתחים כדי להקל על התהליך. עם זאת, זה עדיין מאתגר לפעמים אפילו עם כלים אלה בהישג יד כי זה דורש יותר מסתם ידע בעיצוב אתרים וובבניה של אתרי אינטרנט. מעצב חייב להיות מודע לכל הגורמים הללו (דמוגרפיה של משתמשים, סוגי מכשירים, דפדפנים) ולהשתמש בהם ביעילות על מנת לבנות אתר רספונסיבי יעיל.

אתר רספונסיבי הוא אתר המאמץ אוטומטית את גודל המסך שבו הוא מוצג. המשמעות היא שהוא מוצג בצורה אופטימלית בכל סוגי המסכים, ללא קשר לגודלם או כיוונם.

בניית אתר רספונסיבי היא משימה לא פשוטה. יהיה עליך להשתמש בכמה טכניקות קידוד ספציפיות ולבחור בקפידה איזה תוכן לכלול בדפים שלך כך שיהיו אופטימליים לסוג המסך בו הם נצפים.

היתרונות של בניית אתר רספונסיבי

הרשת גדלה והשתנתה עם השנים. כיום, יש לנו הרבה מכשירים וגדלי מסך שונים שאנו צריכים לעצב עבורם.

היתרונות בניית אתר רספונסיבי:

  • גמישות רבה יותר: אבני הבניין של האתר הרספונסיבי הן נזילות וניתנות להתאמה, כך שניתן לשנות את גודלן ולסדר אותן מחדש כך שיתאימו לכל מסך.

  • ייעול התוכן: מכיוון שיש לנו רק תמונה אחת להציג למשתמש, איננו צריכים לדאוג ליצירת גרסאות מרובות שלה אשר יקצרו את זמן הטעינה.

  • ניווט קל יותר: בעזרת אתר רספונסיבי, המשתמשים שלך יכולים למצוא בקלות את מבוקשם על ידי גלילה למעלה או למטה במכשיר שלהם.

  • משתלם יותר: עם אתר רספונסיבי אין צורך ליצור גרסאות שונות לכל מכשיר ולכל דפדפן. זה יחסוך לך זמן

אתרים רספונסיביים הם יותר הכרח מאשר מותרות. הם משתמשים בטכנולוגיה כדי להסתגל לגדלי מסך שונים וזה מה שהופך אותם לפופולריים כל כך.

היתרונות בבניית אתרים רספונסיביים הם שהם חוסכים לך כסף, זמן ומאמץ. עם זאת, החסרונות הם שלחלק מהאנשים יכול להיות קשה לנהל את כל התוכן בדף אחד.

החשיבות של אופטימיזציה לטלפונים ניידים

עם הפופולריות הגוברת של סמארטפונים וטאבלטים, חיוני לעסקים שיהיו אתרים מותאמים לשימוש נייד. על פי נתונים סטטיסטיים ממרכז המחקר Pew, נכון לשנת 2020, 85% מהאמריקאים מחזיקים בסמארטפון, והמכשירים הללו הם הדרך העיקרית שבה אנשים רבים ניגשים לאינטרנט. אם אתר אינטרנט אינו מותאם לשימוש בנייד, זה יכול להיות קשה לניווט ולהשתמש במסך קטן, מה שיוביל לחוויית משתמש גרועה ועלול לגרום למשתמשים לעזוב את האתר.

חווית משתמש משופרת

על ידי בניית אתר רספונסיבי, עסקים יכולים לספק למשתמשים חוויה כללית טובה יותר. כאשר אתר אינטרנט קל לשימוש ולניווט, ללא קשר למכשיר שבו נעשה שימוש, זה מוביל לחוויית משתמש חיובית יותר. זה יכול להגדיל את הסבירות שמשתמשים יחזרו לאתר בעתיד ואולי אף יהפכו ללקוחות.

דירוג מוגבר במנועי החיפוש

בנוסף לאספקת חווית משתמש טובה יותר, בניית אתר רספונסיבי יכול להועיל גם לדירוג העסק במנועי החיפוש. גוגל הצהירה שעיצוב רספונסיבי הוא אחד הגורמים שהיא לוקחת בחשבון בעת דירוג אתרים בתוצאות החיפוש. על ידי בניית אתר רספונסיבי, עסק יכול לשפר את הדירוג שלו במנועי החיפוש ואולי להגדיל את הנראות והתנועה שלו.

בניית אתר רספונסיבי – אבטחה משופרת

בנוסף ליתרונות האסתטיים והפונקציונליים של עיצוב אתר רספונסיבי, יש גם יתרונות אבטחה שיש לקחת בחשבון. על ידי אחזקה של אתר אינטרנט יחיד המותאם לכל המכשירים, עסקים יכולים להפחית את הסיכון לפרצות אבטחה שיכולות להתעורר בעת שמירה על גרסאות מובייל ושולחן עבודה נפרדות של אתר אינטרנט.

בניית אתרים רספונסיביים היא פתרון חסכוני

בעוד שבניית אתר רספונסיבי עשויה לדרוש יותר עבודה ומשאבים מראש בהשוואה לבניית גרסאות מובייל ושולחן עבודה נפרדות של אתר אינטרנט, זה יכול בסופו של דבר להיות פתרון חסכוני יותר בטווח הארוך. על ידי צורך לתחזק ולעדכן אתר בודד בלבד, עסקים יכולים לחסוך זמן ומשאבים שאחרת היו מתבזבזים על גרסאות נפרדות לנייד ולשולחן העבודה.

שילוב משופר של מדיה חברתית

בעולם הדיגיטלי של היום, המדיה החברתית היא היבט מכריע באסטרטגיות השיווק והתקשורת של עסקים רבים. באמצעות בניית אתרים רספונסיביים, עסקים יכולים לשלב ביתר קלות את הנוכחות שלהם במדיה החברתית עם האתר שלהם, מה שמוביל לנוכחות מקוונת מגובשת יותר.

עקביות מותג משופרת

עם אתר רספונסיבי, עסקים יכולים להבטיח שהמותג שלהם מיוצג באופן עקבי בכל המכשירים. זה יכול להיות חשוב במיוחד עבור עסקים גדולים יותר עם קהל גלובלי, מכיוון שמשתמשים עשויים לגשת לאתר ממגוון מכשירים ומיקומים שונים.

בניית אתרים רספונסיביים היא הוכחה עתידית לאתר שלך

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח ומכשירים חדשים מוצגים, חשוב לעסקים שיהיה אתר אינטרנט שמסוגל להסתגל לשינויים אלו. על ידי בניית אתר רספונסיבי, עסקים יכולים להוכיח עתיד את הנוכחות המקוונת שלהם ולהבטיח שהאתר שלהם ימשיך לתפקד ולהיראות טוב במכשירים חדשים עם הצגתם.

בניית אתר רספונסיבי מוביל לשיעורי המרה משופרים

אתר רספונסיבי יכול להוביל גם לשיפור אחוזי ההמרה, שכן הוא מקל על המשתמשים לבצע פעולות רצויות באתר, כמו ביצוע רכישה או מילוי טופס.

הגברת שביעות רצון הלקוחות

בנוסף לשיפור אחוזי ההמרה, אתר רספונסיבי יכול להוביל גם להגברת שביעות רצון הלקוחות. כאשר אתר אינטרנט קל לשימוש ולניווט בכל המכשירים, זה יכול להוביל לחוויה כללית טובה יותר עבור המשתמשים, להוביל לשביעות רצון מוגברת ואולי אפילו לנאמנות לקוחות.

נגישות טובה יותר לכל המשתמשים

עיצוב אתר רספונסיבי יכול גם להפוך אתר לנגיש יותר עבור כל המשתמשים, כולל בעלי מוגבלויות. על ידי הבטחה שניתן לנווט בקלות באתר בכל המכשירים, עסקים יכולים להפוך את האתר שלהם לנגיש יותר למשתמשים עם מוגבלויות ואולי אף להגדיל את בסיס הלקוחות שלהם.

שיפור ניתוח ומעקב

קיום אתר רספונסיבי יכול גם להקל על עסקים לעקוב ולנתח את התנועה באתר והתנהגות המשתמשים שלהם. על ידי הצורך לעקוב ולנתח נתונים מאתר בודד בלבד, במקום גרסאות נפרדות לנייד ולשולחן העבודה, עסקים יכולים לזהות מגמות בקלות רבה יותר ולקבל החלטות מושכלות לגבי הנוכחות המקוונת שלהם.

מעורבות משתמשים משופרת

בניית אתרים רספונסיביים יכולה גם להוביל למעורבות מוגברת של משתמשים. כאשר אתר קל לשימוש ולניווט בכל המכשירים, הוא יכול לעודד משתמשים לבלות יותר זמן באתר ואולי אף לשתף את האתר עם החברים והעוקבים שלהם.

הגברת האמינות והמקצועיות

קיום אתר רספונסיבי יכול גם לשפר את האמינות והמקצועיות של העסק. אתר אינטרנט מעוצב בצורה גרועה או קשה לשימוש במכשירים ניידים יכול ליצור רושם שעסק אינו מעודכן או מקצועי. לעומת זאת, אתר רספונסיבי יכול להדגים למשתמשים שעסק מחויב לספק חוויה מקוונת באיכות גבוהה.

תוצאות חיפוש מקומיות משופרות

לעסקים המסתמכים על לקוחות מקומיים, אתר רספונסיבי יכול גם לשפר את תוצאות החיפוש המקומיות שלהם. גוגל הצהירה שהיא לוקחת בחשבון את המכשיר שבו נעשה שימוש בעת דירוג תוצאות החיפוש המקומיות, כך שקיים אתר רספונסיבי יכול לשפר את הנראות של העסק בתוצאות החיפוש המקומיות.

שימור משתמשים משופר

אתר רספונסיבי יכול גם להוביל לשימור משתמשים משופר. כאשר אתר קל לשימוש ולניווט בכל המכשירים, זה יכול לעודד משתמשים לחזור לאתר בעתיד. זה יכול להיות חשוב במיוחד עבור עסקים שמסתמכים על לקוחות חוזרים או מסתמכים על מעורבות משתמשים כדי להניב הכנסות.

תחזוקה ועידכונים פשוטים של האתר

בנוסף ליתרונות עבור משתמשים ועסקים, עיצוב אתר רספונסיבי יכול גם להקל על מנהלי אתרים לתחזק ולעדכן את האתר. על ידי צורך לעדכן ולתחזק אתר בודד בלבד, במקום גרסאות נפרדות לנייד ולשולחן העבודה, מנהלי אתרים יכולים לחסוך זמן ומשאבים.

כיצד לגרום לאתר שלך להיות רספונסיבי

דפי אינטרנט המיועדים למכשירים ניידים מכונים לעתים קרובות “עיצוב אתרים רספונסיבי”. אתרים המוכנים לנייד מצמצמים את מספר הקליקים והגלילה הדרושים למציאת תוכן ומגדילים את מספר ההזדמנויות למעורבות במותג שלך.

מעצבי ומפתחי אתרים צריכים לזכור כי למרות שתכונות מסוימות עשויות להיות שכיחות יותר בקרב לקוחות שולחניים, כמו גלילה, אין זה אומר שעליהן להוסיף תכונות כאלה לאתר המתאים לנייד שלהן. חשוב לדרוך בזהירות בעת עיצוב אתר רספונסיבי, כך שלא תוסיף בטעות שום דבר “מיותר”.

אתר רספונסיבי הוא חלק חיוני במיתוג הדיגיטלי של היום. עם השימוש הגובר בסמארטפונים, יותר ויותר אנשים ניגשים לאתרים מהטלפונים שלהם ולא מהמחשבים שלהם. העלייה בגלישה בנייד פירושה שחלק ניכר מהקהל שלך עשוי

אתרים צריכים להיות קשובים למשתמש ולמכשירים שממנו הוא גולש.

עיצוב אתר רספונסיבי הוא אתר המתאים באופן אוטומטי את התוכן לצפייה בקלות בכל גודל מסך או כיוון. אתרים רספונסיביים יכולים לשפר את המעורבות מכיוון שהם מאפשרים למשתמשים לצפות בתוכן ללא צורך להתקרב ולהתרחק, לגלול אופקית או להשתמש בשיטות אחרות לצפייה בתוכן.

בניית אתרים רספונסיביים – עיצוב למידות מסך שונות

עיצוב בגדלי מסך שונים הוא תכונה מרכזית בכל הקשור לעיצוב אתרים. כאשר משתמשים ניגשים לאתרים במכשירים שונים, הצורך בעיצוב אתרים רספונסיבי הוא קריטי.

מידות המסך הפופולריות ביותר בשנת 2021 הן:

  • סמארטפונים

  • טאבלטים ניידים

  • טלוויזיות ומחשבים ניידים (1920 x 1080)

  • טלוויזיות ומחשבים ניידים (1366 x 768)

  • טלוויזיה ומחשבים ניידים (1920 x 1080)

בעת עיצוב אתר אינטרנט, חשוב לקחת בחשבון את ממדי המסך של המכשירים השונים. לדוגמה, על מסך המחשב השולחני, יש יותר פיקסלים אנכיים מאשר פיקסלים אופקיים. זה לא המקרה של מכשירים ניידים עם צגים בצפיפות פיקסלים גבוהה.

  1. עיצוב פריסות רספונסיבי

  2. השתמש בשאילתות מדיה CSS

  3. הוסף יכולות התקרבות

  4. הקצה רוחבים קבועים למכולות ולאלמנטים

  5. כפתורי עיצוב לכל המכשירים הניידים

איך לוודא שהאתר שלך פועל במכשירים ניידים

אתר רספונסיבי בנוי בצורה כזו שהפריסה והתכנים יתאימו לכל גודל מסך.

אחת התכונות החשובות ביותר של עיצוב רספונסיבי היא לוודא שהאתר פועל כראוי במכשירים ניידים. משתמשי מובייל הופכים לקהל יעד פופולרי יותר ויותר לאתרים, ולכן חשוב שהאתר שלך יוכל לתפקד על המסכים הקטנים שלהם ולהיות שמיש עם האצבעות במקום עכבר ומקלדת.

מאז יציאת האייפון הראשון של אפל בשנת 2007, הגלישה בסלולר גדלה באופן אקספוננציאלי. משתמשי הסלולר אחראים כיום ליותר ממחצית הזמן שהושקע באינטרנט. כשזה מגיע לקניות מקוונות, 59% מכל ההזמנות מתבצעות במכשירים ניידים.

האתר צריך להיות רספונסיבי ומותאם למסכי מגע, דבר שבדרך כלל מתבצע על ידי הפיכת כל הקישורים לגדולים מספיק בכדי להקיש עליהם באצבעותיך. עיצוב רספונסיבי לא רק ייראה טוב במסכים קטנים יותר; יהיה גם קל יותר לנווט ולהשתמש עם מקלדת ועכבר.

יש הטוענים שעיצוב ובניית אתרים רספונסיביים אינו שווה את הזמן או המאמץ מכיוון שמשתמשי שולחן העבודה מהווים אחוז כה קטן מהתנועה (כ -12%). עם זאת, טענה זו מתעלמת מהעובדה שאנשים רבים גולשים באינטרנט באמצעות הטלפונים שלהם כמכשיר העיקרי שלהם.

לסיכום, בניית אתרים רספונסיביים היא היבט חשוב של נוכחות מקוונת חזקה בעידן הדיגיטלי של היום. על ידי מתן חווית משתמש טובה יותר, שיפור דירוג מנועי החיפוש ושיפור עקביות המותג, עסקים יכולים להפיק תועלת רבה מבניית אתר רספונסיבי. בנוסף, אתר רספונסיבי יכול להוות פתרון חסכוני ויעיל יותר לעסקים, ולפשט את תחזוקת האתר ועדכונים. בסך הכל, היתרונות של בניית אתר רספונסיבי הופכים אותו להיבט מכריע באסטרטגיה המקוונת של כל עסק.

שלמה מן

שלמה מן

היי, אני שלמה, בונה ומעצב אתרים לעסקים. אני מתמחה ביצירת אתרים מקצועיים וידידותיים למשתמש שעוזרים לעסקים לצמוח ולהצליח באינטרנט. יש לי ניסיון רב ומומחיות בבניית אתרים עם וורדפרס ואני תמיד מעודכן בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניות ביותר.

תוכן העניינים
תכנים נוספים באותו הנושא