PixelWeb - Your Vision, Our Expertise

בניית אתר – לבד או עם חברה – המדריך המלא

בניית אתר – לבד או עם חברה – המדריך המלא
בניית אתר - לבד או עם חברה

אחד השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום בניית אתרים, היא היכולת לבנות אתר באופן עצמאי מבלי להזדקק לשירותיהן של חברות מקצועיות בתחום. מדובר על שינוי שחל במהלך שני העשורים האחרונים, כתוצאה מיצירתן של פלטפורמות אשר מאפשרות לכל משתמש, בין אם יש לו ידע בתחום ובין אם לאו, להקים אתר משלו.

כך למשל, ניתן לעשות באמצעות אתרים של חברת ויקס (WIX) חברה ישראלית שפיתחה פלטפורמה לבניית אתרים באופן עצמאי וזוכה להצלחה גדולה בכל העולם, מערכות ניהול של וורדפרס (wordpress) אשר זוכות להצלחה גדולה בכל העולם, וכן פלטפורמות נוספות של חברות אחרות. צריך לציין, שלצד אתרים רגילים, יש גם אפשרות לבנות בלוגים באופן עצמאי, כמו למשל דרך המערכת של גוגל וחברות אחרות.

השאלה היא, מה יותר משתלם ומה יותר נכון מקצועית, כלכלית ומבחינת היעדים והמטרות של בעל העסק אשר מעוניין להקים לו אתר אינטרנט. אומנם כל אחד ואחת, בעזרת מדריכים וסרטוני הדרכה, זמן פנוי ומוכנות להשקיע בכך, יכולים להקים לעצמם אתר אינטרנט, השאלה היא, האם זה באמת משתלם לעשות את זה לבד, או שמא מוטב לפנות אל גורם מקצועי, קרי חברת בניית אתרים שתעשה זאת בשבילכם.

אין ספק שבניית אתר אינטרנט תעזור לכם ליצור נכס בעל ערך עבור העסק שלכם. זה יאפשר לכם להגיע לקהל גדול יותר ולבנות נוכחות באינטרנט. ולמרות שבניית אתר אינטרנט בעצמכם אפשרית, זה יכול להיות מאתגר ולקחת די הרבה זמן. לכן חשוב להיעזר בחברה המתמחה בבניה ופיתוח אתרים.

הם יוכלו לטפל בכל ההיבטים הטכניים של הקמת האתר שלכם, כמו גם ליצור עיצוב אטרקטיבי שימשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלכם. במדריך המקיף הזה, נסקור את כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת חברת בניית אתרים לעבוד איתה, החל מתמחור ועד לשירותים המוצעים.

אז אם אתם רוצים לבנות או לשפר את האתר שלכם, המשיכו לקרוא כדי לקבל את כל המידע שאתם צריכים.

מהם שירותי בניית אתר?

שירותי בניית אתר מציעים מגוון אפשרויות עבור אנשים פרטיים ועסקים שרוצים ליצור או לשפר את אתרי האינטרנט שלהם. ניתן לפשט את התהליך על ידי שכירת חברה, אך אנשים רבים בוחרים לעשות זאת בעצמם.

בעת בחירת בונה אתרים, יש לקחת בחשבון מספר גורמים: איזה סוג אתר אתם רוצים לבנות, כמה זמן יש לכם, והתקציב שלכם. יש הרבה אפשרויות זמינות בחינם ובתשלום, עם תכונות ורמות מורכבות משתנות. חברות מסוימות מציעות גם תוכניות מנוי המעניקות למשתמשים גמישות רבה יותר מבחינת עדכונים ותכונות.

כיצד לבחור את חברת בניית אתרים המתאימה לך

יש כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים. הראשון הוא התקציב שלכם. חברות שונות מציעות שירותים שונים במחירים שונים ולכן חשוב לדעת מה אתם מחפשים לפני ביצוע רכישה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הניסיון של החברה. ודאו שלחברה שבחרתם יש ניסיון רב בבניית אתרים והיא יכולה להתמודד עם כל האתגרים שאתם עלולים להיתקל בהם.

לבסוף, הקפידו לשאול את החברה על מדיניות שירות הלקוחות שלה וכיצד היא תגיב אם משהו ישתבש. אתם רוצים להיות בטוחים שאם יש בעיה, תוכלו לקבל עזרה מהחברה במהירות.

מהם סוגי האתרים השונים?

ישנם סוגים רבים ושונים של אתרים, אך הנפוץ ביותר נקרא “פורטלים”. פורטל הוא אתר אינטרנט שמתפקד כמו מנוע חיפוש, המאפשר למבקרים לחפש במגוון רחב של תוכן. לפורטלים יש בדרך כלל את התפריט הראשי עם קישורים לחלקים שונים באתר, ולעתים קרובות יש להם קטלוג מקוון או מסד נתונים שבו מבקרים יכולים למצוא מידע על מוצרים או שירותים.

סוג נפוץ נוסף של אתר הוא ה”בלוג”, שהוא סוג של אתר פופולרי בקרב עסקים קטנים. בלוג הוא פשוט אתר שמכיל מאמרים קצרים על נושאים ספציפיים. רוב הבלוגים נכתבים על ידי אדם אחד ומתארחים בשרת, כך שניתן לעדכן ולערוך אותם בקלות.

לבסוף, ישנם אתרי “מסחר אלקטרוני”, המשמשים עסקים למכירת מוצרים או שירותים באינטרנט. אתרי מסחר אלקטרוני כוללים בדרך כלל תכונה הנקראת “קופה”, המאפשרת למבקרים לרכוש מוצרים או שירותים מבלי לעזוב את האתר.

בחירת הפלטפורמה הנכונה לבניית האתר שלכם

בניית אתר יכולה להיות משימה יקרה וגוזלת זמן, אבל היא לא חייבת להיות. ישנן פלטפורמות רבות ושונות זמינות, כל אחת עם סט יתרונות וחסרונות משלה.

הצעד הראשון הוא להחליט מה אתם רוצים שהאתר שלכם יעשה. האם אתם מחפשים מקום להציג את המוצרים או השירותים שלכם? דרך למשוך לקוחות חדשים? פלטפורמה לתקשורת עם לקוחות ועובדים? ברגע שאתם יודעים למה אתם מכוונים, השאלה הבאה היא איזו פלטפורמה הכי מתאימה להשגת מטרה זו.

ישנם שני סוגים עיקריים של אתרים: אתרים המתארחים ע”י צד שלישי ואתרים באירוח עצמי. אתרים המתארחים על ידי צד שלישי, כגון Amazon Web Services או Google Cloud Platform. פלטפורמות אלה מציעות בדרך כלל יותר תכונות וגמישות מאתרים שמתארחים בעצמם, אך הם עלולים להיות יקרים יותר וקשים יותר לניהול.

יצירת אפיון אתר

יצירת אפיון אתר חיונית לכל בעל עסק שרוצה ליצור נוכחות מוצלחת באינטרנט. ישנם מספר גורמים הנלווים לבניית תוכנית אתר אינטרנט, כולל הגורמים הבאים:

  1. מי קהל היעד שלכם?
  2. מה אתם מציעים ללקוחות שלכם וכיצד תוכלו לשרת אותם בצורה הטובה ביותר?
  3. כיצד תבטיחו שהאתר שלכם יהיה נגיש וידידותי למנועי חיפוש?
  4. איזה סוג של אחסון ושם דומיין אתם צריכים?
  5. על אילו עקרונות עיצוב יש להקפיד בעת יצירת האתר שלכם?
  6. איך תשווקו ותמכרו את המוצרים או השירותים שלכם באינטרנט?
  7. האם יש אתרים קיימים שיכולים לשמש מודל למיזם שלכם? אם כן, כיצד תוכלו לזהות ולמנף את החוזקות שלהם תוך טיפול בחולשות כלשהן?
  8. לאחר השלמת כל האיפיון, אילו צעדים יש לנקוט על מנת ליצור את האתר בפועל?

בחירת פלטפורמה

הצעד הראשון שלך הוא להחליט באיזו פלטפורמה להשתמש. ישנן אפשרויות רבות זמינות, אך כל אחת מגיעה עם סט משלה של יתרונות וחסרונות. כמה פלטפורמות פופולריות כוללות וורדפרס, בונה אתרים וג’ומלה!

יצירת פריסת האתר שלכם

לאחר שבחרתם פלטפורמה, השלב הבא הוא לעצב את פריסת האתר שלכם. זה כולל החלטה על תכונות האתר והחלטה על האופן שבו אתם רוצים להציג אותם. תצטרכו גם לבחור תבנית או ליצור תבנית מותאמת אישית משלכם.

העלאת תוכן

לאחר יצירת האתר שלכם, השלב הבא הוא העלאת התוכן שלכם לאתר. זה כולל מציאת וארגון הקבצים שלכם, בחירת תמונות מתאימות והוספת כל קידוד נדרש. אל תדאגו אם כל זה נראה מרתיע בהתחלה – ברגע שהכל יועלה, זה יהיה הרבה יותר קל לניהול.

הנה כמה טיפים להתחיל:

  1. חקרו את האפשרויות שלכם – ישנן חברות רבות ושונות לעיצוב אתרים בחוץ, וכל אחת מציעה שירותים ומחירים ייחודיים משלה. זה יכול להיות קשה להחליט באיזה מהם לבחור, אז כדאי לעשות קצת מחקר קודם.
  2. קבלו הערכות – ברגע שיש לך כמה חברות בראש, הגיע הזמן לקבל מהן הערכות. זה יעזור לך לקבוע איזו חברה היא הטובה ביותר עבור הצרכים והתקציב הספציפיים שלך.
  3. בחרו חברה – לאחר שהחלטתם על חברה, הגיע הזמן לבחור חברה! נסה ליצור קשר עם מספר חברות ולראות למי יש את ההצעה הטובה ביותר או למי הכי מגיב.
  4. התחילו לבנות – לאחר שהכל מוגדר, התחל לעבוד עם החברה שבחרת! הם ידאגו להכל, החל מעיצוב האתר ועד הקמתו על ספק האחסון המתאים ועוד!

מעקב ותחזוקה של האתר שלך

יצירת אתר יכולה להיות חוויה מתגמלת להפליא, אך חשוב גם לפקוח עין על תחזוקת האתר שלך. ניטור קבוע יעזור לך לזהות ולטפל בכל בעיה במהירות האפשרית.

הנה כמה טיפים לשמירה על אתר האינטרנט שלך

  1. שמור על אתר נקי

אחת הבעיות הנפוצות ביותר באתרי אינטרנט היא שהם נעשים עמוסים ורועשים. זה מקשה על אנשים למצוא את מה שהם מחפשים, ויכול גם לפגוע באמינות האתר שלך. שמור על ניקיון האתר שלך על ידי הסרה קבועה של כל תוכן, תמונות או מודעות מיותר.

  1. אמת את כתובת האתר שלך

ודא שהכתובת שאתה נותן לאנשים המבקרים באתר שלך נכונה. אם לא, אנשים עשויים להיות מופנים לדף הלא נכון או לדף שגיאה 404 – שניהם עלולים להוביל לתוצאות שליליות. בדוק את הכתובת שלך מול מפות Google או שירות מיפוי אחר כדי לוודא שהיא נכונה לפני שתמשיך בשינויים כלשהם.

  1. עדכן את האתר שלך באופן קבוע

האתר שלך הוא כמו אורגניזם חי – הוא זקוק לטיפול קבוע כדי להישאר בריא ופונקציונלי. הקפד לעדכן את התוכן שלך באופן קבוע (לפחות פעם בחודש), לתקן קישורים שבורים ולהתקין עדכוני אבטחה בכל פעם שהם הופכים לזמינים – זה יעזור להגן על האתר שלך מפני התקפה ולשפר את הביצועים הכוללים שלו.

יתרונות וחסרונות של בניית אתר לבד

יתרונות – אין ספק שבניית אתר אינטרנט לבד, יכול לחסוך המון כסף. כל מה שצריך לשלם זה מנוי חודשי או שנתי לחברה, במקרים מסוימים אפילו אין צורך לשלם על שרת אחסון מאחר וזה מתבצע דרך החברה עצמה. כך שמדובר בחסכון כלכלי עצום.

יתרון נוסף, זה מאפשר לבעל עסק לבנות את האתר שלו, מתי שהוא רוצה, להשקיע בו את הזמן הנכון מבחינתו ולעשות זאת על פי רצונו, בדרכו שלו. יתרון אחר, ברגע שמשקיעים בבניית אתר, אז לומדים דברים חדשים, פותחים אופקים למשהו שונה. יכול להיות שזה יועיל גם בהיבטים אחרים של העסק.

חסרונות – החיסרון העיקרי הוא שלא מדובר באנשי מקצוע, ולכן ייתכן מאוד שהאתר לא יהיה בנוי בצורה נכונה, ייתכן ויהיו בו שגיאות שיקשו עליו לתפקד, יקשו על הגולשים ליהנות ממנו ולמעשה הוא לא ישרת את המטרות שלשמן הוא נועד.

חיסרון נוסף, זה לוקח זמן ולא תמיד יש לבעלי עסקים שעובדים במקצוע שלהם, יכולת להשקיע בכך את כל מה שהם צריכים.

יתרונות וחסרונות של בניית אתר עם חברה מקצועית

יתרונות – מדובר בתהליך שמתבצע בצורה נכונה, אופטימאלית. בהנחה ובוחרים חברה מנוסה, איכותית, רצינית, אז אפשר לבנות אתר שיהיה מותאם בדיוק לצרכים של העסק, יספק לגולשים חווית גלישה וללא ספק ישרת את בעל העסק.

יתרון נוסף, אנשי מקצוע יודעים להתגבר על מכשולים, יודעים לזהות באגים ולהתמודד איתם, יודעים מה לעשות ומה לא לעשות, ולא פחות חשוב, הם יודעים להוסיף פ’יצרים ייחודים, איכותיים, שיכולים לקדם את האתר.

צריך לציין, שגם כל מה שקשור להיבטים שמעבר, בין אם זה חיבור לשרת אחסון, רכישת דומיין, תיקונים ופתרון בעיות אחרי עלייתו של האתר לאוויר, כל אלה מתבצעים על ידי החברה עצמה כחלק מהשירות שהיא נותנת ללקוחות שלה.

חסרונות – אין ספק שמדובר בפרויקט שעולה הרבה יותר כסף מאשר בניית אתר לבד. זה תלוי בגודל שלו, בסוג האתר, סוג העבודה, אך בכל מקרה מדובר על עלות כספית לא קטנה.

מה משתלם יותר? ברוב המקרים בניית אתר באמצעות אנשי מקצוע, בהנחה והם טובים בתחום, תשתלם הרבה יותר ותשיג את המטרות והיעדים שהצבנו בפניהם.

שלמה מן

שלמה מן

היי, אני שלמה, בונה ומעצב אתרים לעסקים. אני מתמחה ביצירת אתרים מקצועיים וידידותיים למשתמש שעוזרים לעסקים לצמוח ולהצליח באינטרנט. יש לי ניסיון רב ומומחיות בבניית אתרים עם וורדפרס ואני תמיד מעודכן בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניות ביותר.

תוכן העניינים
תכנים נוספים באותו הנושא