7 טעויות נפוצות שמשווקים עושים בקמפיין קידום ממומן

תוכן עניינים

אם אתם משווקים באינטרנט, אולי שמעתם על קידום ממומן. זוהי דרך מצוינת עבור עסקים להבטיח שיראו את ההצעה שלהם בדירוג גבוה בגוגל.

טכניקת קידום אורגני מאפשרת לכם לדרג את האתר בגוגל באופן אורגני, אך קידום אורגני לוקח הרבה זמן בכדי לקבל מיקומים טובים ולהתחיל לראות תנועה לאתר שלכם. כדי להפיק את המירב מהקמפיין הממומן שלכם, ישנם כמה דברים שכדאי לכם לעשות וכמה דברים שכדאי להמנע מהם.

הרבה אנשים נוטים לעשות טעויות שבסופו של דבר יפגעו באיכות מסעות פרסום ממומן בגוגל שלהם או בקידום ממומן בפלטפורמות האחרות. בנינו סקירה קצרה של כמה מן השגיאות הנפוצות ביותר בבנייה וניהול של קמפיינים ממומנים ואיך אפשר למנוע אותם:

טעות 1 – אתם לא נכנסים מספיק לחשבון המודעות שלכם

כניסה לחשבון המודעות שלכם פעם אחת בשבוע פשוט לא מספיקה כאשר מדובר על קידום ממומן בגוגל, קמפיין קידום ממומן דורש מעקב מקרוב ועבודת אופטימיזציה בכדי להוריד עלויות ולהגדיל ולמקד את התנועה שלכם.

זה לא אומר שאתם צריכים להכנס לחשבון שלכם כל חצי שעה ולבדוק מה קורה, אך מומלץ לקבוע כמה ימים בשבוע שבהם נכנסים ועושים את העבודה הדרושה בכדי לשפר את איכות הקמפיינים שלכם.

טעות 2 בקמפיין קידום ממומן – שימוש בדפי נחיתה כללים מדי

כאשר מישהו המחפש את השירות או המוצר שאתם מפרסמים ולוחץ על המודעה שלכם, הכוונה שלו לדף הבית שלכם או דף נחיתה כללי אחר כלשהו לא תמיד תהיה הפתרון הכי טוב, תמיד עדיף לשלוח את האנשים שמקליקים על המודעות שלכם לדף הרלוונטי עבור החיפוש שהם ביצעו.

אם תחשבו על זה רגע בהגיון, אם מישהו חיפש את המוצר שלכם בכוונה לרכוש אותו, לא יהיה יותר הגיוני לשלוח אותו ישירות לדף הרכישה של המוצר? לשלוח אותו לדף נחיתה כללי כלשהו שלא מדבר בדיוק על המוצר שהוא חיפש יגרום לנטישה גדולה יותר מאתרכם ובכך תגרום לכם לשלם יותר עבור הקליקים עבורם אתם משלמים כאשר אתם מריצים קמיין ממומן.

דפי נחיתה

טעות 3 – דפי הנחיתה והקישורים שלכם אינם תואמים

אתם עשוים להתפתות ולנסות להשיג לקוחות ולידים באמצעות מידע כוזב או לא מדויק שלא תואם בין המודעות לדפי הנחיתה שאליהם אתם מפנים את אלו אשר הקליקו על המודעה מקמפיין ה- קידום ממומן שלכם.

טעות זו יכולה לעלות לכם  הרבה יותר ממה שאתם חושבים. הבעיה עם גישה כזאת זה קודם כל שזה לא מוסרי. כמו כן, זה יגרום למבקרים באתר שלכם לפקפק בכנות שלכם.

גוגל יודעת להבחין בפרקטיקות כאלו והם ייתנו לכם ציון איכות נמוך על מילות מפתח לא קשורות. כתוצאה מכך, המחירים לקליק יעלו והחשיפה שלכם תרד.

אופטימיזציה למכשירים ניידים

טעות 4 – התעלמות מתנועה של ניידים בקמפיין קידום ממומן

אם האתר שאתם מקדמים לא מותאם לניידים, אתם בבעיה גדולה.  בעידן שבו יותר ויותר אנשים מעדיפים אינטראקציה תוך כדי תנועה, עסקים חייבים לקחת בחשבון את התנועה מהמכשירים הניידים על מנת להישאר תחרותיים ורלונטיים.

למרבה הצער, הרבה עסקים אשר מריצים קמפיינים של קידום ממומן נכשלים לעשות זאת בצורה נכונה או שהם לא יודעים איך לנצל את התנועה לניידים. התוצאות הן אסון בלשון המעטה, במיוחד אם לוקחים את ההיבטים הבאים בחשבון:

  • רוב העסקים מחשיבים תנועה לנייד כנכס בעל ערך רב יותר בהשוואה לתנועה שמקורה ממקורות אחרים. מכיוון שקליקים לניידים יכולים להביא לכם שיעור המרות גבוה יותר ומחיר נמוך יותר לקליק.
  • כאמור, למשתמשים ניידים יש נטייה להמיר מהר יותר בהשוואה למשתמשי מחשב דסקטופ.

אין שום סיבה שלא תראו תוצאות חיוביות כאשר אתם בונים קמפיין ממומן בצורה נכונה ואתם מבצעים אופטימיזציה של תכונות כגון קריאה לפעולה, הרחבות והודעות כדי לספק למשתמשי הניידים יותר מידע ואפשרויות התקשרות וביצוע המרה בקלות.

טעות 5 – איכות מודעות ירודה

האלגוריטם של גוגל משתמש בדירוג המודעה כדי לקבוע כיצד לדרג את הדפים שלך בתוצאת החיפוש שלה בזמן פרסום בגוגל. בעקרון, האלגוריתם מחשב את מספר הצעות המחיר לקליק (מחיר לקליק) ואת ציון האיכות שלכם.

  • ככל שדירוג המודעה יותר גבוה, כך הדף שלכם יופיע יותר גבוה בתוצאות אלו. באופן דומה, אם הדפים שלכם מדורגים נמוך, הם יופיעו נמוך יותר בדף התוצאות ולכן יאבדו את התנועה.
  • ככל שהדירוג של המודעה יותר גבוה, כך תשלמו פחות. אתם לא יכולים לכתוב מודעות באיכות ירודה ולקוות לטוב.ישנם מספר גורמים הקובעים את ציון האיכות שלכם. שיעור הקליקים של המודעות שלכם והרלוונטיות שלהם הוא מדד חשוב המאפשר לאלגוריתם של גוגל לדעת עד כמה הטקסט במודעה שלכם איכותי ורלוונטי לחיפוש.

טעות 6 – מודעות לא רלוונטיות

זוהי טעות של מתחילים וכזאת שאנשים שמריצים קמפיינים של קידום ממומן ממשיכים לעשות. הקמפיין הממומן שלכם הוא חסר תועלת אם הפרסומות שלכם מציעות ערך מועט ללקוחות או לקהל היעד שלכם. חשוב לודא שהמודעות וגם  מילות מפתח שבהם אתם משתמשים משלימות את דף הנחיתה.

שימו את עצמכם בנעליים של הלקוחות. האם הייתם נשארים בדף נחיתה שיש בו מידע שאינכם זקוק לו? רוב הסיכויים שלא.

למרבה הצער, הרבה אנשים ממשיכים להשתמש במילות מפתח שכלל לא רלוונטיות למבקרים. מה שיותר גרוע זה שהם מקבצים את מילות מפתח הללו לקבוצות מודעות בודדות ואז הם תוהים מדוע מאמצי השיווק שלהם לא עובדים ביעילות כמו של המתחרים.

מעקב אחר תוצאות

טעות 7 – לא להתמיד במעקב אחרי קמפיין קידום ממומן

איך אתם יודעים אם הקמפיין שלכם עובד כמו שצריך אם אתם לא עוקבים אחרי הביצועים ומבצעים אופטימיזציה באופן עקבי? כשמדובר בשיווק באינטרנט, להתעצל זו לא הדרך לעבוד בה.

כאשר מדובר בקמפיין קידום ממומן זה לא שונה. הרבה משווקים מתעצלים לבדוק או לעדכן את המודעות שלהם. צריך לבדוק את כל האלמנטים בקמפיין באופן קבוע, החל מכתובות האתרים שלכם עד לתיאורים ולקריאות לפעולה.

כל האלמנטים של הקמפיין צריכים להיות מעודכנים באופן קבוע, במיוחד אם אתם רוצים לשפר את שיעור הקליקים שלכם.

לסיכום:

טעויות אלו עושות את ההבדל בין קמפיינם מוצלחים של קידום ממומן לבין כאלו שיכשלו עוד לפני שתהיה להם אפילו הזדמנות להמריא. אם אתם עושים את הטעויות הללו, תשתמשו ברשימה זו כמדריך לעבוד לפיו ותתקנו את הטעויות הללו.