PixelWeb - Your Vision, Our Expertise

פונים למעבדת מחשבים ניידים? הכתבה הזו בשבילכם!

פונים למעבדת מחשבים ניידים? הכתבה הזו בשבילכם!
תיקון מחשבים ניידים

ביום בהיר אחד בדומה לרכב שנגמר לו המצבר ולא מצליח להניע, כך בדיוק קורה גם למחשב הנייד ולעוד מכשירי חשמל שאנו משתמשים בהם באופן יומיומי, אך כשמחשב נייד מפסיק לעבוד זה יכול לשתק מערכת שלמה כמו מידע לא נגיש ועבודות שלא ניתן לפתוח, אם כך אנו נדרשים לתיקון מחשבים ניידים ולא יהיה מנוס מלפנות למעבדת מחשבים.

לתקן מחשבים ניידים במעבדת מחשבים או לקנות חדש?

תיקון מחשבים ניידים במעבדות מחשבים קיבל תפנית בשל היצע גדול של מחשבים ניידים ומחירים נוחים.

אך מחשב טוב שיענה על צרכיי המשתמש יעלה כמה אלפי שקלים לא מבוטלים, לכן חשוב לרכוש מחשב שיחזיק לאורך שנים עם כמה שפחות תקלות ותיקונים לאותו המחשב הנייד ונמנע מביקורים במעבדת מחשבים דבר שעלול ליקר את עלות המחשב, זוהי הוצאה שנעדיף לחשב מראש בעודנו רוכשים מחשב נייד חדש.

אם המחשב כבר לא מגיב באותה מהירות בשל התקדמות תוכנות, משחקים, גרפיקה וכו’ והנייד מגיב לאט ולעיתים אף קורס…נוסיף שלל החלקים של המחשב הנייד ונקבל מכשיר חשוב ורגיש בשימוש יומיומי, במצב זה כדאי להתייעץ לגבי תיקון המחשב הנייד במעבדה או רכישה של מחשב חדש.

אם הגעתם למעבדת המחשבים לתקן מחשב נייד, אתם כנראה צריכים את המידע שעליו או מרוצים מיכולותיו ונתקלתם בתקלה טכנית פתירה והחלפת מחשב בשלב זה אינו צעד חכם עבורכם, במידה וברשותכם הזמן והאפשרות, בקשו הצעות מחיר לתיקון המחשב הנייד ממעבדות מחשבים מומלצות בעלות ניסיון על מנת לוודא שהתיקון יהיה לא פחות ממושלם.

לאחר קבלת הצעת המחיר יש לערוך סקר שוק שימפה לנו את עלות התיקון אל מול מחשב חדש של אותו הדגם או דגמים מקבילים, כך תחשבו עלות תועלת האם כדאי לתקן את המחשב הנייד במעבדת מחשבים או לקנות מחשב חדש, כל אחד על פי שימושיו וצרכיו במחשב הנייד.

מהן רוב התקלות במחשבים ניידים שבגינם מגיעים למעבדות מחשבים?

מחשב נייד זהו מכשיר עדין בעל מספר רב ביותר של חלקים עדינים ונחשב למוצר יקר ערך עבור המשתמש לעיתים אף מהווה ככלי עבודה או לימודים, מרבית התקלות הנפוצות שעליכם לשים לב מכיוון שהן מצריכות תיקון המחשב הנייד במעבדות מחשבים הינם: 

*נפילות רבות שפוגעות ברכיבים חיצוניים או פנימיים רגישים במחשב לרוב שבר במסך בשל נפילה הינה תקלה מוכרת למעבדות המחשבים לכן השתמשו בתיק או במגן והשתדלו לבחור מקומות קבועים להניח בהם את המחשב הנייד.

*רטיבות היא סיבה נפוצה שבגינה מגיעים גם כן למעבדות מחשבים ניידים לכן ממליצים לא להניח כוסות שתייה בסביבת המחשב הנייד

*עוד תקלה שמוכרת היטב במעבדות תיקון מחשבים הינה שיבושים בדיסק הקשיח או שיבושים אחרים שנוצרו במחשב הנייד.

*סוללת המחשב הנייד לא נטענת, יש לבדוק טרם הגעה לתיקון במעבדת מחשבים האם כבל הטעינה תקין, בדיקה נקודתית לשקע החשמל בבית, ייתכן ושקע הטעינה במחשב הנייד לא תקין ועליכם להגיע עם המחשב הנייד למעבדת תיקונים למחשבים שם יבצעו את פעולת התיקון.

*המחשב לא נדלק, דבר זה עלול להעיד על מספר תקלות טכניות במחשב הנייד החל מסוללה לא תקינה, בעיות בטעינת החשמל, לוח אם תקול, מעגל הטעינה שאחראי על לספק מתח מתאים נוטה להתחמם ולהישרף כך שהמחשב הנייד לא מצליח לקבל מתח חשמלי, תקלה זו דורשת איבחון מעבדת מחשבים מיומנת שמתמחה במחשבים ניידים.

*המעגל החשמלי של המחשב הנייד תקול, לרוב זוהי תקלה של רכיב לאורך המעגל שניתן לזהות בבדיקת מעבדת מחשבים בלבד.

* המחשב הנייד משמיע רעשים, דבר שיכול להעיד על מאוור תקול, מלוכלך מאבק או התעייפות המאוורר לאחר שפעל רבות, ניקוי ביתי של האבק יכול להקל אך אינו יסודי ואינו מחייב שיפתור את התקלה של המחשב הנייד ולכן גם לניקוי מאוורר מומלץ לפנות למעבדה לתיקון מחשבים.

במידה והסיבה אינה המאוורר ייתכן והתיקון הנדרש למחשב הנייד הינו דיסק קשיח, הדיסק הקשיח זהו רכיב ידוע בעדינות שחיקתו עם הזמן ותקלה זו מצריכה תיקון מיידי למחשב הנייד במעבדת תיקוני מחשבים.

*המחשב נכבה שוב ושוב ללא התראה מוקדמת, תקלה זו לרוב מעידה על התחממות יתר במחשב הנייד או לחילופין סוללות המחשב הנייד תקולות או גמורות, תקלה זו גם היא מצריכה הגעה למעבדת תיקוני מחשבים ניידים מוסמכת.

מה חשוב לוודא כשאנו מגיעים לתיקון מחשב נייד במעבדות מחשבים?

בדקו היטב את עלות התיקון אל מול התועלת שיביא למחשב, בדקו האם זוהי תקלה חוזרת או רגישות ידועה ומזוהה לדגם ספציפי של המחשב?

וודאו שאותה מעבדה שומרת על המידע שנמצא על המחשב הנייד שלכם בעת התיקון במעבדה ותשאלו אותם כיצד הם פועלים עם מידע רגיש ובקשו גיבוי מידע טרם תיקון המחשב הנייד במעבדה או עשו זאת בעצמכם.

בדקו את זמני השירות במענה הטלפוני וסקרו את זמני התיקון עם מעבדות אחרות על מנת לא לבזבז זמן שהוא לעיתים משפיע על כדאיות התיקון ועל חזרתנו לשגרה.

נסו להבין האם ישנו כל הציוד הטכני במעבדת המחשבים לצורך תיקון התקלה שהופיעה במחשב הנייד שלכם כגון אוסילטור, זכוכיות מגדלת, מברגים, פינצטות, מלחמים, משטחים סטריליים וכו’..

סיכום תיקון מחשבים ניידים במעבדות המחשבים המתקדמות

ישנן תקלות פתירות שעם קצת חיפוש נכון באינטרנט נגלה פתרונות מהירים זולים ויעילים, אך אם המחשב הנייד שלכם חשוב לכם והתקלה מתבררת כמצריכה מעט יותר ידע, אל תהססו ופנו למעבדת תיקונים למחשבים ניידים על מנת להימנע מתיקונים חוזרים ונשנים, אל תמתינו עם תקלות אלו יכולות להחמיר ויהפכו את המצב ליקר יותר, מסובך ולעיתים אף בלתי הפיך.

שלמה מן

שלמה מן

היי, אני שלמה, בונה ומעצב אתרים לעסקים. אני מתמחה ביצירת אתרים מקצועיים וידידותיים למשתמש שעוזרים לעסקים לצמוח ולהצליח באינטרנט. יש לי ניסיון רב ומומחיות בבניית אתרים עם וורדפרס ואני תמיד מעודכן בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניות ביותר.

תוכן העניינים
תכנים נוספים באותו הנושא