PixelWeb - Your Vision, Our Expertise

איך בוחרים חברת UX?

איך בוחרים חברת UX?
חברת UX

אחד מהדברים החשובים ביותר שעלינו להתייחס אליו בעולם הדיגיטלי הוא חווית המשתמש. זה כמו שבעל חנות ירצה לסדר אותה כדי שתהיה הכי נוחה עבור הלקוחות שנכנסים אליה. אם למשתמש לא תהיה חוויה טובה, באופן אוטומטי הוא יעדיף לחפש אחר אלטרנטיבות אחרות. חברת UX היא בעצם חברה שתהיה אחראית על כל הנושא של חווית המשתמש. כבר עכשיו נוכל לספר לכם כי הנושא הזה הרבה יותר עמוק ממה שנדמה לכם. אם אתם חושבים כי תוכלו לדאוג לחוויית המשתמש בעצמכם – מוטב כי תשקלו זאת פעם נוספת. אחרי שתבינו כי מוטב לכם לעבוד עם מומחים בתחום, נסביר לכם כיצד תוכלו לבחור את החברה האידיאלית.

מדוע שתצטרכו חברת UX?

כבר עכשיו נוכל לספר לכם כי תוכלו לדאוג לחוויית המשתמש בעצמכם. אך זה ידרוש מכם לא מעט תשומת לב, בחלק מהמקרים לא יהיה לכם את הפנאי לעשות זאת. אם חווית המשתמש חשובה לכם, מוטב כי תפקידו את המשימה בידיים מקצועיות. חברה שמבינה מה צריך לעשות בשביל שחווית המשתמש תהיה בשיאה. חברה שיודעת לעשות את ההפרדה בין אתרי אינטרנט, אפליקציות או כל תוכנה אחרת. החברה המנוסה תוריד מכם את העומס מהכתפיים, ותאפשר לכם לדאוג לכל מיני נושאים אחרים. אם תהיו שקועים בדאגה לחוויית המשתמש, לא בטוח שיהיה לכם זמן לדאוג לכל הדברים האחרים.

הניסיון עושה את ההבדל

בעת בחירת חברת UX יהיה עליכם להתייחס למידת הניסיון שלה. הרי חברה לא מנוסה עשויה לעשות טעויות רבות שאותן חברה מנוסה לא תעשה. הניסיון הוא קלף משמעותי שיכול לתת לכם יתרון חסר תקדים על פני כל המתחרים שלכם. במקביל אליכם פועלים עוד חברות אחרות שמפתחות אתרים, אפליקציות או תוכנות דומים. ברגע שתבחרו בחברה מנוסה שתדאג לחוויית המשתמש לא יהיו בעיות. תוכלו לראות איך בדברים הקטנים אתם משאירים למתחרים שלכם אבק. כאשר תסתכלו על תמונת המצב בשלמותה תראו כי עשיתם את הבחירות הנכונות. בחירות שיאפשרו לכם בין היתר גם להגשים את כל החלומות.

האתר של החברה עצמה

איך תוכלו לבחור כמו שצריך חברת UX? תסתכלו על האתר שהיא בנתה לעצמה. הסנדלר לא יכול ללכת יחף, בטח כאשר מדובר על תחום חווית המשתמש. היכנסו לאתר של החברה על מנת להבין מהי חווית המשתמש שלכם. תחשבו כאילו אתם הגולשים שאמורים להיכנס לאתר שלכם או לאפליקציה שאותה אתם מפתחים. אם חווית המשתמש שלכם תהיה טובה, ככל הנראה החברה עושה עבודה טובה. אם חווית המשתמש שלכם תהיה פחות טובה, החברה לא עשתה את העבודה שהיא אמורה לעשות. זוהי אחת מהדרכים הכי יעילות לעשות את הסינון הראשוני בין חברה מומלצת יותר או פחות.

האינטראקציה בניכם לבין החברה

על מנת שתוכלו לגבש את חווית המשתמש האולטימטיבית יהיה עליכם להשיג שיתוף פעולה. החברה עצמה חייב להיות קשובה לרצונות שלכם על מנת להשיג את המטרות השונות. אתם מכירים את הלקוחות הפוטנציאליים בצורה הכי טובה שיש, ובוודאי תוכלו לדעת מה מתאים להם. ברגע שתבחרו חברת UX שדואגת לאינטראקציה בריאה לא אמורות להיות בעיות. תוכלו להרגיש בנוח להחמיא על הדברים הטובים, ולבקר את הדברים הפחות טובים. אם לא תרגישו בנוח לשתף במה שאתם מרגישים, זה מיד אמור להדליק לכם נורה אדומה. האינטראקציה הכרחית מאוד בתחום שהוא כל כך רגיש וחשוב להמשך הדרך.

העלויות על ביצוע העבודות השונות

כל חברת UX מגיעה עם מחירון שונה, ולכן לעולם לא תקבלו בדיוק את אותה הצעת מחיר. אתם מבחינתכם אמורים לוודא כי המחירים שאותם החברה לוקחת הם מחירים שתוכלו לשלם אותם. יש חברות מנוסות מאוד עם מוניטין גדול שייקחו מחירים שלא בהכרח ישתלמו לכם. בסופו של יום המטרה שלכם תהיה להמשיך לפתח את האתר או את האפליקציה. אם אותה חברה שתהיה אחראית על חווית המשתמש תגבה סכומים גבוהים זה יהיה בעוכריכם. נזכיר כי לכל אתר או לכל אפליקציה יהיה לכם תקציב שונה לטובת פיתוח הפרמטרים השונים. אם המחיר יהיה גבוה יתר על המידה זה עשוי לקחת אתכם לאחור ולא להצעיד אתכם קדימה.

המלצות של לקוחות עבר

אין סיבה שתבחרו חברת UX שלא מגיעה עם המלצות רבות. לפניכם היו עוד אנשים שחיפשו אחר חברה שתדאג להם לכל הנושא של חווית המשתמש. אם לחברה מסוימת יש המלצות רבות, תוכלו לבחור בה בלב שלם. אם לחברה מסוימת אין המלצות בכלל, זה כמובן אמור להיראות חשוד בעיניכם. מוטב לכם לבחור בחברה שיש לגביה תמימות דעים בכל מה שקשור לאיכות העבודה. אם יש לכם ספקות לגבי חברה מסוימת, תוכלו לחפש חברה אחרת שתספק לכם קצת מעבר. אם תפנו לחברה מומלצת, לא תהיה סיבה שגם בעתיד לא תמליצו עליה. את ההמלצות תוכלו לבחון במספר מקומות שונים על מנת לוודא כי מדובר על המלצות אמינות לגמרי.

תבקשו לראות תיק עבודות

גם אם העפתם מבט באתר של החברה, אין סיבה שלא תבקשו לראות עבודות נוספות. לכל חברת UX חייב להיות תיק עבודות עשיר באתרים ואפליקציות מכל הסוגים. באמצעות תיק עבודות תוכלו להבין פחות או יותר מה אתם עומדים לקבל מאותה חברת חווית משתמש. אם תיק העבודות לא יהיה לשביעות רצונכם, אין סיבה שתפנו לאותה חברה. אם תיק העבודות יהיה עשיר ומעניין, תוכלו לדעת כי מצפה לכם חוויה מעולה. בכל זאת מוטב כי לא תכניסו את עצמכם אל תוך מיטה חולה. תבחנו מכל כיוון אפשרי את החברה שאמורה להיות אחראית על חווית המשתמש. ברגע שחווית המשתמש תהיה טובה, אין סיבה שהאתר או האפליקציה לא יצליחו בגדול. 

שלמה מן

שלמה מן

היי, אני שלמה, בונה ומעצב אתרים לעסקים. אני מתמחה ביצירת אתרים מקצועיים וידידותיים למשתמש שעוזרים לעסקים לצמוח ולהצליח באינטרנט. יש לי ניסיון רב ומומחיות בבניית אתרים עם וורדפרס ואני תמיד מעודכן בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניות ביותר.

תוכן העניינים
תכנים נוספים באותו הנושא